לאחר שהתלבטתי זמן רב החלטתי לא להתמודד לראשות המועצה בקריית טבעון
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשותקרית טבעון
- אמנון אשל – טור דעה
זו מבחינתי הזדמנות טובה להודות לתושבים הרבים שפנו והתעניינו בכוונותיי!
הישוב אותו אני אוהב, בו גדלתי, חונכתי, רכשתי את מרבית תחביביי, חבריי מהילדות, אהבותיי הוא בעיניי פינת חמד מפוארת שצביונה בעיקר מושתת על אנשים נפלאים ועל ערכים קהילתיים משותפים.
עם השנים הישוב שינה את פניו הן בהיבט הדמוגרפי, בהיבטי הפיתוח, בהיבטי המנהיגות, אך תמיד היה מקום קסום בלב הטבע המרהיב עם מראות העמקים סביב לו.
בשנים האחרונות הישוב איבד לא מעט מצביונו המיוחד בעיקר בזכות מנהיגות כושלת.
התושב כבר לא זכה לשירות בנורמות הגבוהות והראויות, כפי שהורגל קודם לכן, הישגי החינוך ביחס לפוטנציאל הישובי נסוגו, התשתיות לא קיבלו טיפול הולם, המחלוקות בישוב הקצינו בין דתיים לחילוניים, בין שמאל לימין, בין מקורבים למרוחקים ועוד.
כיום אנו נמצאים בימי הכרעה וכמו בכל חמש שנים ההכרעה היא בידי התושב והוא היחידי שצריך באמת ובתמים לבצע הערכת מצב אמיתית ולהחליט מי מבין המועמדים יצליח ליצור סדר עדיפות נכון, הולם ומקדם לקריה.
אני ער ומעורב לא מעט ב״בורסת״ השמות למועמדים הפוטנציאלים שהביעו נכונות להוביל את השינוי בקריה.
הבחירה חייבת להיות מושכלת, לא מתוך מחנאות או עסקנות, אלא מתוך בחינה אמתית של יכולת המנהיגות המוכחת של המועמדים.
בעיניי המועמד הראוי צריך שיבחר מתוך שיקולים אלו:
מנהיגות – אדם הרואה עצמו כאחד שמוכן לקבל סמכות ביצועית ואחריות כוללת לאיכות חייו של התושב.
ניסיון – בעל ניסיון מוכח עם יכולת ביצועית מהעבר הם בבחינת ערובה לפוטנציאל ההצלחה. בעיניי לא סביר שאדם שכל ניסיונו הוא בניהול מספר אנשים בודד ואף לא, יצליח להניע מערכת האחראית על איכותם ושלומם של אלפי אנשים.
מדובר במערכת כלכלית, חינוכית, שירותית, רווחתית שחייבת לפעול בסנכרון בין המערכות השונות בכדי להוביל למצוינות.
חזון – היכולת להוביל מערכת באופן פורה, יצירתי ועם מעוף מחשבתי מושתת על היכולת ליצור חזון ובאמצעותו להוביל את הישוב.
אדם אשר לא עסק בניהול מערכות מורכבות, פיננסיות וביצועיות יהיה לו קשה עד מאוד להניע את המערכת למימוש חזונו.
מעורבות – לראש רשות אין את הפריבילגיה להחליט שאינו מעורב בישוב בכל הנעשה בכל עת ובכל מקום. הדברים לא יכולים לעבור לידו.
הכרה וידיעה – המועמד צריך להיות כזה שמכיר את הסביבה בה הוא הולך לפעול. את הרשות וגופיה, את הליך קבלת ההחלטות בתוך הרשות, את גופי הסמך שהם אחד ממקורות העצמה ברשות, את משרדי הממשלה והרשויות השונות המספקות שירותים לרשויות ובעיקר מייצרות הזדמנויות כלכליות, את השלטון המקומי בהיבט הרגולטורי ובסטנדרטים המתקיימים בישובים אחרים.
רגישות, חמלה ואכפתיות – מקור עצמתו של ראש הרשות הוא התושב ורק הוא.
ראש רשות חייב להיות נגיש, פתוח, קשוב ובעל יכולת לקבלת ביקורת שתשפר את העשייה בישוב.
ראש רשות שדלתו סגורה בסורג ובריח לא מבין את ייעודו ותפקידו כמנהיג קהילה.
יכולת כלכלית – התקציב הרגיל של הרשות בקריה עומד על כ – 110 מיליון ש״ח. זהו סכום שמחייב בחירה של אדם שמבין בניהול מערכות כלכליות.
קביעת סדר העדיפות הוא פרי של הבנה בצרכי הישוב וחיבור כסף לכך.
קיימים עוד שיקולים בבחירת המועמד, אך בעיניי אלו העיקריים בטבעון לעת הזו.
כאשר אני מבצע הערכת מצב אישית שבוחנת את המצהירים כעת על רצונם להתמודד בבחירות הקרובות להערכתי ניתן לצמצם את הפוטנציאל ל 2 או 3 מועמדים שיהיו מסוגלים להניע את הישוב לאתגרים העתידיים ולשיפור השירות לתושב.
בעיניי בחירה במועמד חסר ניסיון לחלוטין שאינו מכיר את הישוב ולא התנסה בניהול מערכות ואנשים זה סוג של הימור שיוביל להמשך דשדוש וקיפאון.
בחירה במועמד ששנים רבות נמצא במערכת הפוליטית בטבעון חייבת להיות רק לאחר הוכחה לכך שהברק בעיניו להנהיג את הקהילה הוא מובהק תוך כניסה עמוקה ונמרצת עם דעה ברורה לכוונותיו ותוך הובלה של צוות המייצג את מגוון האוכלוסייה הקיימת.
בחירה במועמד שמייצג צד חברתי קהילתי אחד יוביל דווקא להקצנת השיח ולהובלה קהילתית לחוסר ערבות הדדית בין כל המרקם הקהילתי הקיים.
ועל כן בעיניי בכדי להגיע להכרעה מובהקת בסיבוב ראשון חייבים לאחד את כוחות התושבים לבחירה במועמד שהיכרותו את מצוקת התושבים, את הקשיים הקיימים, את האתגרים ליישוב היא מוכחת.
מועמד שהתנסה בניהול מערכות גדולות ועם תקציבים גדולים ומביא הצלחה מוכחת וניסיון בעשייה.
כך שהבחירה צריכה להיות מתוך שיקולים קהילתיים, חברתיים וכלכליים ואפילו ויתור על אינטרסים אישים צרים בכדי שטבעון תחזור להוביל את העשייה בעמק ותממש את הפוטנציאל האיכותי הקיים בה ובעיקר תייצר סדר עדיפות נכון שהשירות לתושב הוא הראשון במעלה.
כתיבת תגובה