ראש העיר יקי בן חיים: "נתון מרשים. עדיין נפעל לשיפור השירות" 17,249 פניות של תושבי מגדל העמק הופנו למוקד העירוני בשנת 2024 ביחס לשנת 2023 שבו הופנו 18,756 פניות. נתון זה הוצג בישיבת סיכום שנתי של אגף שירות ופניות הציבור. בדיון שאותו הובילה מנהלת האגף איילה זלצר, השתתפו ראש העיר יקי בן חיים, מנכ"לית העירייה […]
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשותמגדל העמק
- סקר שביעות רצון לשנת 2024 מגלה: 83% מהפונים במגדל העמק מרוצים מטיפול המוקד העירוני בפניותיהם

ראש העיר יקי בן חיים: "נתון מרשים. עדיין נפעל לשיפור השירות"
17,249 פניות של תושבי מגדל העמק הופנו למוקד העירוני בשנת 2024 ביחס לשנת 2023 שבו הופנו 18,756 פניות. נתון זה הוצג בישיבת סיכום שנתי של אגף שירות ופניות הציבור. בדיון שאותו הובילה מנהלת האגף איילה זלצר, השתתפו ראש העיר יקי בן חיים, מנכ"לית העירייה ליאורה אדרי, מנהלי מחלקות ואגפים וכן נציגי האגף.
בפני הנוכחים הוצגו נתוני פתיחת פניות של כל מחלקה ואגף ולאחריהם ניתנה התייחסות של מנהלי המחלקות והאגפים. על פי הנתונים 4,925 היו פניות במסגרת בקשות מידע לתושב מה שמוכיחי שלתושבים שפעילות המוקד לא מתמקדת בפתרון פניותיהם אך ורק בשירותי הרשות המקומית לתושב, אלא כמוקד שממנו ניתן לקבל מידע בנושאים שחלקם אינו קשור כלל לפעילות הרשות.
החלק העיקרי במהלך הישיבה נתמקד סביב פעילות אגף שפ"ע שמאגד בתוכו את השירות היומיומי לתושבי העיר כמו פינוי אשפה, פינוי ערמות גזם וגרוטאות, פעילות מחלקת גינון והמחלקה הטכנית וכן מחלקת תברואה שבין היתר תחת אחריותה הפעילות הווטרינרית בעיר. ראש העיר חזר וציין את הירידה במספר הפניות לטיפול אגף שפ"ע משנת 2023 לשנת 2024 והדגיש שעבורו עיר נקייה היא אבן נדבך חשוב ביותר בפעילות הרשות המקומית.
"אני חוזר בכל הזדמנות ואומר שמבחינתי אין פשרות ויש לעשות הכל שבשנת 2025 תהיה שוב ירידה משמעותית בכל הקשור לפעילות אגף שפ"ע. מבחינתי אישרתי את כל הכלים להצלחה ברכישת משאיות ורכבי טיאוט ובהגדלת כח אדם. נכון שרואים כבר שינוי ומקווה שילך ויתרחב", אמר ראש העיר והוסיף: "יש למגר את התופעה של סגירת פניות כשאינן מטופלות בפועל ולכן בימים הקרובים נגייס עובד שתפקידו לבדוק מקרוב את הפניות הנסגרות ואופן הטיפול בהן".
לדברי מנכ"לית העירייה ליאורה אדרי, יש לעודד את התושבים לפנות למוקד: "הפניות הן עדות לאימון שנרכש בין התושב לעירייה. נשקול בחיוב שלאחת לחודש נקיים הגרלה בין כל הפונים ונעניק פרסי סימלי עליו נחליט. צעד זה יהיה גורם מאוד חשוב שלעירייה בכלל ולמוקד העירוני בפרט יש כוונות טובות לסייע לתושבים בפניותיהם".
לאחר הצגת הנתונים לכל מחלקה ואגף, חשפה איילה זלצר את נתוני סקר שביעות רצון לטיפול המוקד העירוני לפניות התושבים. לדבריה לסקר השיבו 369 תושבים ומתוכם 83% הביעו שביעות רצון מטיפול המוקד לפניותיהם. אחוז התושבים המרוצים כנראה גדול ביותר והם אינם מפרידים בין טיפול המוקד העירוני לטיפול המחלקה או האגף שאמור לתת מענה, כך שקיימת מציאות שאם תושב אינו שבע רצון מטיפול המחלקות לפניה הם משליכים זאת על המוקד העירוני.
על הנתונים שהוצגו ציין ראש העיר שהוא אכן שבע רצון מנתוני הסקר לשביעות רצון שמראה על עליה ביחס לאשתקד וסיכם: "הנתונים שהוצגו בפנינו מרשימים. המטרה היא לשאוף תמיד לעלייה בשביעות רצון של התושבים ואנחנו נקפיד ונפעל לשירות עוד יותר טוב".
כתיבת תגובה