בפעם הראשונה כאן בקרית טבעון – ריטריט חינוכי ייחודי למנהלי בתי הספר היישוביים התקיים בזיכרון יעקב, ביוזמת מחלקת החינוך והמועצה לחינוך ממלכתי-עברי. המשתתפים גיבשו כיווני פעולה לחינוך ערכי, זהות יהודית-ישראלית, קהילתיות ושייכות תהליך עומק שמובילה מחלקת החינוך במועצה בשיתוף הנהגת ההורים היישובית ומנהלות ומנהלי בתי הספר החל לאחרונה. ולסוף שבוע אחד נפגשו כולם יחד – […]
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשותקרית טבעון
- שותפות מלאה והובלת חזון חינוכי: תהליך עומק חדש שמובילה מחלקת החינוך המקומית כינס את מנהלי בתי הספר יחד לריטריט ייחודי לגיבוש חזון ותוכנית פעולה עתידית

בפעם הראשונה כאן בקרית טבעון – ריטריט חינוכי ייחודי למנהלי בתי הספר היישוביים התקיים בזיכרון יעקב, ביוזמת מחלקת החינוך והמועצה לחינוך ממלכתי-עברי. המשתתפים גיבשו כיווני פעולה לחינוך ערכי, זהות יהודית-ישראלית, קהילתיות ושייכות
תהליך עומק שמובילה מחלקת החינוך במועצה בשיתוף הנהגת ההורים היישובית ומנהלות ומנהלי בתי הספר החל לאחרונה. ולסוף שבוע אחד נפגשו כולם יחד – מהיסודיים ועד התיכוניים – והשתתפו בריטריט חינוכי ייחודי בן יומיים בזיכרון יעקב. במטרה: לעצור את מרוץ היומיום, להתבונן, לשוחח ולגבש יחד חזון ערכי-זהותי משותף לחינוך הממלכתי בטבעון.
ביישוב שמתגאה במגוון רחב של גישות חינוכיות – חינוך יער, משלב, אנתרופוסופי, חקלאי, חינוך מיוחד ועוד – מתגבשת בשנים האחרונות שפה משותפת המשלבת ערכים של שייכות, זהות, דמוקרטיה ויהדות ישראלית. מחלקת החינוך המקומית, בראשות טלי רביב קרויטורו, הובילה יחד עם המועצה לחינוך ממלכתי-עברי תהליך עומק עם הנהגות בתי הספר, ששיאו היה ריטריט המנהלים. "יצאנו למסע חינוכי של למידה, השראה וחשיבה יישומית על העתיד המשותף שלנו", מספרת טלי רביב קרויטורו, מנהלת מחלקת החינוך, "מנהלות ומנהלים יחד, בעלי מחויבות עמוקה לחינוך הילדים בטבעון – זו זכות לעבוד ולחלום יחד".
חינוך כערך, לא רק כמערכת
במהלך הריטריט, נחשפו המשתתפים לתכנים ייחודיים שהעבירו מנחי המועצה לחינוך ממלכתי-עברי – ביניהם קריאה מונחית בטקסטים יהודיים וישראליים, שיח על מתחים ודילמות בחינוך, והעמקה בשאלות של זהות אישית וחברתית. המפגש בין קהילות החינוך השונות בטבעון יצר מרחב אותנטי של פתיחות, התבוננות, וחיפוש משותף אחרי דרך חינוכית מעוררת משמעות.
לירון הלוי, מנהלת חטיבת הביניים אורט גרינברג: "הסמינר היה עבורי כמו ירידה אל באר מים חיים – חזרה למקורות הערכיים של העשייה שלנו. הבנתי שחינוך ערכי איננו רק מערכת כללים, אלא ברית עמוקה עם הדור הבא".
יפעת יוגב, מנהלת בית הספר "צל אורנים", שיתפה: "חוויתי למידה מגוונת מהשונות והפתיחות סביבי. חזרתי עם לב מלא ומוטיבציה להוביל שינוי מהותי בשדה החינוכי שלי".
שותפות מלאה עם הקהילה
מי שמהווים חלק בלתי נפרד מתהליך גיבוש החזון החינוכי הם ההורים – הנהגת ההורים היישובית פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה ועם בתי הספר. שירי קידר, יו"ר ההנהגה היישובית, סיפרה בגאווה על התמיכה שמעניקים ההורים לצוותי החינוך. "אנחנו מאמינים בחינוך שמטפח זהות, שייכות וערכים הומניסטיים, ומובילים דרך לחינוך של הקשבה, שורשיות ופלורליזם. זו שותפות אמיתית – מנהלות ומנהלים מחויבים, הורים מעורבים ורשות מקומית תומכת".
לדברי עידו גרינבלום, ראש מועצה מקומית קרית טבעון: "אנחנו שמים את החינוך הערכי והזהותי בלב העשייה – לא רק מדברים על זה, אלא גם עושים. יש כאן שותפות קהילתית אמיצה, מנהיגות חינוכית מעולה וקהילה שמבינה את חשיבות הדרך. זה מה שמחזק את החברה שלנו – דור צעיר המחובר לערכיו, שורשיו ומחויב לאחריות חברתית".
הריטריט סימן שלב חשוב בתהליך רחב שמובילה טבעון – חינוך שמשלב תכנים של יהדות ישראלית, דמוקרטיה וציונות, תוך התאמה לערכי הציבור החילוני והמסורתי-ליברלי. המטרה: לחנך דור צעיר השואב השראה ממקורות זהותו ושותף פעיל לעיצוב פני החברה הישראלית.
אלון מור, מלווה הרשויות מטעם המועצה לחינוך ממלכתי-עברי, סיכם את החוויה: "זו הייתה התכנסות מרגשת של אנשים חושבים, מחנכים עמוקים, ששואלים שאלות אמיצות על מהות החינוך. הדינמיקה בטבעון היא דוגמה ומופת ואני גאה ללוות את התהליך החשוב הזה לצד ההורים וההנהלה".




כתיבת תגובה