ביום שישי האחרון קיים בית הספר הפנינג חינוכי אליו הוזמנו הורי התלמידים ואורחים רבים נוספים, יחד הם ביקרו בכ-13 תערוכות שהוקמו על ידי צוות בית הספר והתלמידים לאחר תהליכי למידה בהם ניכרו שני מוטיבים מרכזיים: משחוק ואומנויות. מודל ההוראה החדשני משלב משחקים ואומנויות בתחומי הדעת השונים ומייצר ביניהם קשרים ייחודיים, אשר נותנים לתלמידים נקודות מבט […]
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשותקרית טבעון
- "מוזיאון הלמידה" של בית ספר "רימונים"הפנינג חינוכי שהתקיים בסוף השבוע האחרון כלל 13 תערוכות ששילבו משחוק ואומנויות בלמידה
ביום שישי האחרון קיים בית הספר הפנינג חינוכי אליו הוזמנו הורי התלמידים ואורחים רבים נוספים, יחד הם ביקרו בכ-13 תערוכות שהוקמו על ידי צוות בית הספר והתלמידים לאחר תהליכי למידה בהם ניכרו שני מוטיבים מרכזיים: משחוק ואומנויות.
מודל ההוראה החדשני משלב משחקים ואומנויות בתחומי הדעת השונים ומייצר ביניהם קשרים ייחודיים, אשר נותנים לתלמידים נקודות מבט רחבות יותר. תוצרי הלמידה שהוצגו במוזיאון הביעו את שיאו של תהליך הלמידה:
תלמידי כיתות א' בהובלת המחנכות, אביבה איתן וסיוון בוזגלו, הציגו משחק קוביות ענק שהדגים את מידות ופרופורציות, למדו על מדידות ומדדים והשתעשעו ברעיונות שהובעו דרך "האדם הוויטרובי" של לאונרדו דה-וינצ'י.
תלמידי כיתות ב', בהובלת המחנכות הדר בן-שמעון ואלמוג מזרחי, נתנו הצצה לתוכנית הרגשית החברתית שפועלת בבית הספר ומסייעת בפיתוח החוסן של התלמידים, "סולי הסוללה שמטעינה את הנשמה", תוכנית שפותחה על ידי סיגל אלבז ומיושמת בבית הספר על ידי היועצת, רחלי רפאל.
תלמידי כיתות ג', בהובלת המחנכות שלומית שמר, מירי שטיין ורותי טגנה, הציגו שלוש תערוכות שונות העוסקות בדיוקנאות עצמיים, במהלך התהליך הרכיבו דיוקן מופשט, דיוקן הכולל מילות העצמה ודיוקן חפצים, זאת לאחר מפגש אומן שהתקיים בספרייה ובמרכז ההנחה עם האומן חנוך פיבן.
תלמידי כיתה ד'1, בהובלת המחנכת אורית חיים, הציגה את הפרויקט הבינלאומי שמקיימים במשותף עם בית הספר היסודי טאיפיי בטאיוואן, פרויקט אשר עוסק בשימור הסביבה. לטובת הפרויקט היו שותפים התלמידים בסדנת חקר בשמורה הביוספרית ברמת הנדיב, בהרצאות בינלאומיות ובמפגשי זום עם התלמידים מטאיוואן. התלמידים עיצבו כ-34 ברווזונים המייצגים אלמנטים שונים בשימור הסביבתי.
תלמידי כיתה ד'2, בהובלת המחנכות אלמוג יפרח ועליה שיח'-אחמד, הציגו את הסיפור "הימים הצבעוניים שלי" של ד"ר סוס, באמצעות חמישה ניסויים מדעיים בצבעים ובחומרים שונים.
תלמידי כיתות ה', בהובלת המחנכות קרן אנקונינא ואתי רוט, הציגו בתערוכה שהקימו "חלונות ראווה" בנושאים שונים מתוך חייהם ותחומי העניין שלהם, זאת לאחר שלמדו הלכה למעשה על נושא "הצרכנות הנבונה", למדו סטטיסטיקה, ביצעו סקרים וערכו סדנת חקר לימודית בגרנד-קניון בחיפה.
תלמידי כיתות ו', בהובלת המחנכות ליאת צ'ובוטרו ומגי סירבלה, הציגו את מסע ההתבגרות שלהם מכיתה א' ועד היום, רגע לפני עלייתם לחטיבת הביניים, מסע שכלל לא מעט אירועים היסטוריים ייחודים ברמה האישית, המשפחתית, היישובית, המדינית והעולמית – באמצעות יומני מסע, מסכות קורונה מעוצבות ולוכדי חלומות שמבטאים את הציפייה לעתיד טוב.
בנוסף ל"מוזיאון הלמידה" הופעלו כחמישים תחנות משחק ברחבי בית הספר וסימולטור טיסה.
לדברי עידו גרינבלום, ראש המועצה בביקורו באירוע "בית הספר רימונים עובר תהליך משמעותי של שינוי ומוביל עשייה חדשנית וייחודית, המשתלבת בפיתוח והשינוי הפדגוגי שעוברת מערכת החינוך היישובית כולה".
"תהליך השינוי שבית הספר עושה, דרך פיתוח תוכניות לימודים חדשניות ושילוב משחוק ואומנויות מביא בשורה שהופכת את ההוראה והלמידה לרלוונטיות יותר עבור התלמידים" אמר אוראל נאמן, מנהל בית הספר, והמשיך: "למידה זו אף קובעת מטרה לימודית חדשה וחשובה לא פחות והיא שכיף יכול ואף רצוי שיהיה חלק מתהליך הלמידה". לדברי טלי רביב-קרויטרו, מנהלת מחלקת החינוך במועצה "בית הספר רימונים עושה מהפכה של ממש. בסיוריי בבית הספר ניכרת תשוקה וברק בעיניים של התלמידים והצוות; תלמידים פעילים, חוקרים ויוצרים- זו הרוח אותה אנו מקדמים במערכת החינוך היישובית". ליווי של מרכז הנצחה בפרויקט מוזיאון הלמידה מהווה חלק מתפיסת 'כוורת טבעון' לאורה אנו פועלים, המקדמת שיתופי פעולה מהותיים בין מוסדות שונים ברחבי היישוב למען הרחבת הזדמנויות הלמידה".
כתיבת תגובה