בעמק יזרעאל מקדמים את המוכנות לחירום ברמה המועצתית וברמה היישובית
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשות
- עמק יזרעאל: נערכים לחירום – באויר, ביבשה וברפואה
בשבוע שעבר סיימו 30 משתתפים, משמשית, הסוללים וחנתון, קורס חילוץ והצלה. בהובלת המועצה ופיקוד העורף, לאחר תקופת הכשרה ואימונים בשטח. אליהם הצטרפו עוד כ- 23 תושבי שמשית, שסיימו את שלב ההסמכה הראשון כחובשים במד"א, קורס שהחל לפני כמעט שנה. את הקורס החלו כ 26 תושבים נחושים אשר תרמו מזמנם שעות רבות של לימודים תרגולים ומבחנים, במטרה להעמיד אמבולנס בשמשית עם מלוא הציוד על מנת לתת מענה מהיר ואיכותי לתושבי שמשית והסביבה. כחלק מהקורס התחייבו התושבים להתנדב משמרות מידי חודש בתחנות מד"א השונות מעבר לתפקודם כחובשים בשמשית. בטקס הסיום החגיגי שהתקיים השבוע קיבלו 23 תושבים תיק כונן ומוניטור דפיברילטור ופניהם כבר לשלב הבא – קורס נהיגת אמבולנס. ביישוב מתכננים כבר לקיים קורס נוסף של תושבי המקום. 
ובמועצה, השלימו החודש את כל האישורים הנדרשים לתחילת הטיסות המבצעיות של המזל"ט המועצתי, שנתרם למועצה על ידי חברת אלביט. המזל"ט משמש את המועצה בכדי להלחם בטרור החקלאי, בהצתות, בגנבות ובפושעים המזהמים את הסביבה. עמק יזרעאל היא הרשות היחידה בישראל שניתנה לה היכולת להפעיל כלי טיס במטרה להגנה על התושבים והסביבה. במהלך השנה האחרונה הוכשרו צוותי הביטחון במועצה האזורית להטיס את המזל"ט, שכעת הפך למבצעי. המזל"ט פועל על חשמל ואינו מייצר רעש סביבתי, או מהווה מטרד לתושבים.
כתיבת תגובה