ד"ר טטיאנה ז'לוז'ין מנהלת השירות הפסיכיאטרי של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: נרשמת מגמת עליה בפניות לשירות בריאות נפש במבוגרים ובילדים, גם מצד אנשים שלא חוו בעבר מצוקה נפשית
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה בריאות
- קורונה נפשית ~ שירות תמיכה נפשית טלפונית בכללית – במוקד *2708


דר טטיאנה ז'לוז'ין. צביקה מינקוביץ
הסיבה לכך היא שילוב של גורמי דחק נפשי: החשש מהמחלה, הבידוד והריחוק החברתי, חוסר הוודאות, קשיים כלכליים, חיכוכים עם בני המשפחה בשל שהייה ממושכת יחדיו. כמו כן, העדר סדר יום מובנה, בעיקר למי שנמצא בחל"ת או מובטל ובקרב תלמידים שמזה זמן נמצאים ללא מסגרת. הדבר בא לידי ביטוי בחרדות, אכילה מוגברת, או לחליפין חוסר תיאבון, הפרעות שינה, קשיי ריכוז וסימנים נוספים המעידים על דחק נפשי עד כדי דיכאון המחייב טיפול. (מצורף טור רפואי עם טיפים להתמודדות עם המצב).
כללית, בשיתוף משרד הבריאות, פתחה שירות טלפוני למתן סיוע ותמיכה נפשית המיועד לכל הגילאים, בשפות שונות, כגון: רוסית, ערבית, אמהרית ואנגלית, על ידי צוותי טיפול מקצועיים ומיומנים. ניתן לקיים עד 3 שיחות, ללא תשלום וללא צורך בהפניה או אישור. תיאום השיחות ב2708*.
אנשים רבים חווים בימים אלה משבר בעקבות תחושה של חוסר ודאות וקושי להתמודד עם השינויים כפועל יוצא של משבר הקורונה המתמשך מזה למעלה מחמישה חודשים ואנו עדים לפניות מרובות לרופאי משפחה ולחדרי מיון. בכללית רואים חשיבות רבה באפשרות לסייע לכל מי שחווים מצוקה על רקע משבר הקורונה, גם למי שבימים שבשגרה לא הרגישו צורך לפנות לעזרה", מסביר ד"ר ירדן לוינסקי, יועץ פסיכיאטריה לחטיבת הקהילה בכללית, את הרקע להפעלת השירות החדש של כללית כמענה למצוקות הנפשיות הנלוות להתפרצות הקורונה.
סיגל סידליק אלון, פסיכולוגית ארצית בכללית מוסיפה: "יש לשים לב לשינוי התנהגות בתקופה זו בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים. שינויים בדפוסי שינה, אכילה, ביטויי כעס או צמצום אינטראקציות חברתיות, אשר עלולים להעיד על מצוקה ולהוות סימן אזהרה. ידוע ששיתוף ופנייה לעזרה יכולים להקל על תחושת הבדידות. כמו כן, בעזרת סיוע מקצועי ממוקד התערבות במשבר, אפשר
להגביר את החוסן הנפשי ולשפר את יכולת ההתמודדות עם המצב.
לא צריך לחכות למשבר גדול. גם שאלות ותחושות של מתח, כעס או מועקה יכולות לעורר קושי נפשי ולכן חשוב להתייחס אליהן. בעזרת שירות התמיכה אפשר להקל ולקדם תגובות ופתרונות שיסייעו לשיפור ההרגשה".
איך פונים לשירות?
מתקשרים למוקד 2708*, הפועל בימי א-ה בין 7:00 ל-20:00, וימי ו' בין השעות 07:00 ל-13:00. מתאמים מועד לשיחת ייעוץ והמטפל או המטפלת יוצרים קשר במועד שנקבע.
השירות ניתן לכלל לקוחות כללית, בכל הגילאים, ללא כל עלות, ללא צורך בהפניה או בטופס התחייבות (טופס 17).
צילום: דוברות כללית
כתיבת תגובה