כללית מתאימה את שירותיה למשבר הקורונה ומציעה מגוון אפשרויות לקבלת טיפול מרחוק למי שאינם יכולים לצאת מביתם בשל הסגר בבית, או חוששים להגיע למרפאה ולהידבק.
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה בריאות
- קורונה? בכללית מטפלים בך גם בבית

כדי להגן על בריאות הציבור, ממליצים במערכת הבריאות להפחית ככל שניתן הגעה למרפאות. כמו כן הציבור מתבקש להימנע מכניסה למרפאה בכל מקרה של תסמינים כגון חום, שיעול וקשיי נשימה. הנחיה זו תקפה לגבי כולם ובוודאי לגבי מי שנמצא בבידוד. כדי לאפשר למטופלים קבלת ייעוץ רפואי גם בנסיבות המאתגרות של הקורונה, מפעילה כללית שורה של פתרונות לקבלת טיפול ללא יציאה מהבית.
הוחל מסלול שירות של תאום ביקור בית טלפוני עם הרופא המטפל האישי- רופא הילדים או המשפחה שמטפל בכם כרגיל במרפאת האם. הזימון נעשה כמו זימון לביקור רגיל, באפליקציה, באתר וכו'. כמו כן בשירות בריאות הנפש של כללית במחוז מאפשרים למטופלים, שרבים מהם חוששים מהגעה למרפאה, לנהל שיחת טיפול טלפונית עם הפסיכיאטר או המטפל ובתוך ימים תותקן תוכנה לניהול שיחה טיפולית בטל-מדיסין, כך שהמטופל והמטפל רואים זה את זה במהלך השיחה והכל תוך שמירת סודיות רפואית מוחלטת.
עוד קודם לכן תוגבר שירות האון ליין על ידי רופאי משפחה, ילדים ועור שפועל החל מ-16:00, כולל סופי שבוע. עבור מי שנמצא בבידוד בית בשל הקורונה הפעילה כללית שירות ייעוץ און ליין 7 ימים בשבוע, שניתן מ-08:00-23:00, בנוסף.
למומחים במערך האון ליין של כללית יש נגישות לתיק הרפואי הממוחשב של הפונה כך שהוא יכול ללמוד על מחלות רקע, רגישויות ועוד ואף מתעד את האבחנה וההמלצות. היועץ יכול גם לשגר מרשם דיגיטלי לתרופות ובמידת הצורך להפנות לבית החולים, גם הפניה למיון. השירות מתבצע בפניה ל2700* ללא תשלום. עד כה הוא הופעל בשעות בהן המרפאות סגורות ובסופי שבוע.
עתה, תוגבר הצוות ובנוסף, כחלק מההערכות למתן תמיכה רפואית למבודדי בית בשל הקורונה, הופעל שירות בעבורם החל מ – 08:00 ועד 23:00. מטופלים שאינם מבודדי בית מקבלים את השירות האון ליין כרגיל משעות אחר הצהריים. שירות נוסף שמפעילה כללית בכוכבית 2700 אף הוא ללא תשלום, הינו ייעוץ על ידי אחות.
בנוסף מפעילה כללית את שירות "פשוט לבקש" לקבלת שירותי משרד מרפאה וירטואליים. מדובר בשירות שחוסך הגעה למרפאה או אפילו צורך להתקשר טלפונית למרפאה לשם חידוש מרשם קבוע, קבלת הפניה לבדיקה, טופס התחייבות (טופס 17), בירור על חיוב בהוראת הקבע, תיאום תור ועוד. כיום ניתן להסדיר זאת באמצעות אתר כללית או באפליקציית כללית תחת הלשונית "פשוט לבקש".
כתיבת תגובה