רעשים צורמים בתהליך תכנון שדה התעופה המשלים לנתב"ג בעמק יזרעאל: בדיון שנערך הבוקר בין נתיבי ישראל, מנהל התכנון ורשות המים גורש סגן ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל – אבי סמוביץ', נציגי 18 הרשויות המקומיות, מהדיון המכריע, על אף שזומן על ידי רשות המים.הדיון שמטרתו הייתה לבחון את ההשפעות הסביבתיות של הקמת שדה תעופה על מערכת […]
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשותעמק יזרעאל
- התנהלות דרקונית של חברת נתיבי ישראל ומינהל התכנון:גורש נציג 18 הרשויות המקומיות מדיון מכריע בנושא תכנון שדה תעופה בעמק יזרעאל
רעשים צורמים בתהליך תכנון שדה התעופה המשלים לנתב"ג בעמק יזרעאל: בדיון שנערך הבוקר בין נתיבי ישראל, מנהל התכנון ורשות המים גורש סגן ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל – אבי סמוביץ', נציגי 18 הרשויות המקומיות, מהדיון המכריע, על אף שזומן על ידי רשות המים.
הדיון שמטרתו הייתה לבחון את ההשפעות הסביבתיות של הקמת שדה תעופה על מערכת המים האזורית, כולל: סיכונים בהצפות במפרץ חיפה, פגיעה במערכות הניקוז הטבעיות וייבוש מאגרי המים במרחב, לצורך סלילת כבישים לשדה, לקראת דיון בחלופות התכנון בוועדת העורכים, ביום ראשון הקרוב.
בנוסף לסגן ראשת המועצה האזורית, מהדיון הוצא גם צפריר סופר – מנכ"ל קולחי עמק יזרעאל, בטענה כי לא זומנו על פי הנהלים. מי שעמדו בראש הדיון ונתנו את ההנחיה היו אמיר סיטבון – סמנכ"ל חברת 'נתיבי ישראל' ואילנה שפרן – מנהלת אגף תחבורה במינהל התכנון, שבמשרד הפנים.
"מתבייש לומר שבשנת 2024 תכנון תשתית לאומית אסטרטגית מתנהל במחשכים ובחוסר שקיפות" כתב סמוביץ' במייל לנסים פרץ – מנכ"ל נתיבי ישראל, משה בן זקן – מנכ"ל משרד התחבורה ורפי אלמליח – מנכ"ל מינהל התכנון. "קיבלנו זימון על ידי רשות המים להצטרף לישיבה כיוון שאנחנו מכירים היטב את השטח וחשיבות המאגרים ונכון יהיה שנופיע בישיבה. אילנה שפרן ואמיר סיטבון הוציאו אותנו מהישיבה בבושת פנים וזו אינה הפעם הראשונה בה הם משתיקים אותנו – הרשויות המקומיות והגורמים המקצועיים בשטח".
לדברי סמוביץ' מזה פעמים רבות הגברת שפרן ומר סיטבון מתנהלים באופן אלים ומשתק בדיונים על הקמת שדה התעופה. בדיון שהתקיים בחודש יוני בוועדה הארצית לתכנון ובנייה, בו הוצגו חוות הדעת השונות – ראשי רשויות מהדרום והצפון שהגיעו להביע את עמדתם נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל, הושמו ב'השתק' בזמן הדיון – והתבקשו להמתין לסופו – שנערך שעות ארוכות. באותו דיון נציג ראשי הרשויות, בני ביטון – ראש עירית דימונה ועידו גרינבלום – ראש המועצה המקומית טבעון, טענו שזה לא הגיוני לדרוש מעשרות ראשי רשות להזניח את לו"ז ניהול הרשות ולהמתין לסופו כדי להשמיע את דבריהם.
"בישיבה שהתקיימה עם ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל – שלומית שיחור רייכמן, מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל נתיבי ישראל הובטח שיהיה שיתוף פעולה ופתיחות בכל המידע ונוזמן לכל ישיבה בנושא", כתב סמוביץ', "מביך ומעליב שכך מתנהלים עובדות ועובדי ציבור, בכירות ובכירים, במדינת ישראל".
ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל, שלומית שיחור- רייכמן: "ההתנהלות שראינו היום מצד מנהל התכנון ונתיבי ישראל הייתה בלתי הולמת ומקוממת שחוצה עוד קו אדום. ככה לא אמורים להתנהג גופי התכנון המובילים בישראל. אנחנו רואים פה תרבות ניהולית מיושנת ורקובה, שדוחפת להקמת שדה בעמק בכוחנות, ללא שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ומומחים ומומחיות מהשורה הראשונה, ומבלי לבחון לרגע את המשמעויות הסביבתיות, הביטחוניות והבטיחותיות על התושבים והתושבות, הבריאותיות והחברתיות.
לא ייתכן שבישראל 2024 יחס פקידי השלטון המרכזי יהיה מביש כל כך כלפי ראשי רשויות, נבחרות ונבחרי ציבור ועובדות ועובדי ציבור, אנו בוחנים את כל האפשרויות העומדות בפנינו כדי למגר תופעות מעין אלה.
לא ניתן לאיוולת שבהקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל לקרות, בסוף השקיפות תנצח".
במכתב שנשלח משי חג'ג' – יו"ר השלטון האזורי למנכ"ל משרד תחבורה – משה בן זקן ומנהל מינהל התכנון – רפי אלמליח, נכתב: "אני מבקש להביא לידיעתכם כי היום נחצה גבול בהתנהלות מביכה ותרבות ניהול מיושנת של חוסר שקיפות, חוסר שיתוף, והתנהגות מביישת כלפי נבחרי ציבור. אין לי ספק כי אתם מגנים התנהלות שכזו ותוודאו כי סגנון זה לא ישנה.
לפיכך, אבקש ראשית להוקיע התנהלות זו, ושנית, לוודא שמכאן והלאה יזומנו נציגי המועצה האזורית הרלוונטית לכל ישיבה שדנה בתחומה."
כתיבת תגובה