ביום חמישי האחרון, 13.2.20, התקיימה פגישה ברשות התעופה האזרחית (רת"א), בנושא מטרד רעש המטוסים באזור קרית חיים והסביבה.
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשות
- הסוף למטרדי רעש המטוסים נמצא בתהליך
בפגישה שנערכה השתתפו נציגי הפיקוח האווירי ברת"א, ובראשם מנהל הפיקוח האווירי – מר רמי ליבלינג ונציגי איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה ועיריית חיפה, מנכ"ל איגוד ערים – ד"ר עופר דרסלר, יו"ר איגוד ערים – עו"ד שרית גולן שטיינברג, ומרכז מניעת הרעש באיגוד- מר יוסי אליעזר.
נציגי איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה הציגו שוב את הבעיה במטרד הרעש של המטוסים הקלים, ואת חוות הדעת של האיגוד בעקבות דוח שהפיק מר יוסי אליעזר, בה נמצא כי מאז סגירת שדה דב עלתה תנועת המטוסים באזור הקריות, והגורם למטרד הוא ככל הנראה חוסר ידיעת הטייסים בנתיבי טיסה מותרים.
הפתרונות שהוצעו על ידי אנשי רת"א היו בראש ובראשונה יידוע הנתיבים המותרים לכלל חברות לימוד הטיס בשדה חיפה, ולכל משתמשי השדה ונתיבים אלו. פתרון נוסף, פיקוח מקרוב על הנושא ועל פעילות בשדה בעזרת מפקח ראשי מטעם רת"א, וזאת בכדי לבחון את השימוש בנתיבי הטיסה על ידי הטייסים.
רת"א עוד הוסיפו כי בהמשך שדה התעופה יקבל מכ"ם, וכך יהיה קל יותר לעקוב אחר חריגות מנתיבים. וכי טיסות האימון המרובות זמניות לשדה חיפה ואמורות להצטמצם כשייפתח שדה תעופה נוסף באזור חדרה.
יו"ר האיגוד, שרית גולן שטיינברג: " הפגישה עם אנשי רת״א הייתה חשובה כדי לקדם את הטיפול במפגעי הרעש כתוצאה ממטוסים הטסים שלא בנתיב שלהם, בעיקר מטוסים קלים. סוכם כי נתחיל בהסברה למשתמשי השדה על נתיבי הטיסה והאזורים שאליהם לא אמורים להגיע. היה ברור לכולם כי השדה בחיפה לא צריך להכיל את כלל התעופה הקלה שתעבור גם מהרצליה ויש לפעול לפתרון חלופי מדרום לחיפה למטוסים הקלים שמייצרים את עיקר מטרדי הרעש. כמו כן, סוכם על המשך שיתוף פעולה ביננו לבין אנשי רת"א לטובת פיקוח בהמשך ואני מברכת על כך."
כתיבת תגובה