מבחני המיצב בישראל מראים כי אחוזי הצלחה של תלמידים בגיאומטריה נעים סביב ה – 40%. שיטה חדשה שזכתה בפרס החדשנות, אוריגאמטריה, קוראת תיגר על הלימודים המיושנים ומוכיחה, שהדרך לשוויון נעוצה ביצירתיות. אוריגאמטריה – פלטפורמה מקוונת שנוסדה ע"י ד"ר ג'וני אוברמן, המומחית הבינלאומית מירי גולן ופול ג'קסון אמן מאסטר בינלאומי מנסה לפתור שני בעיות מרכזיות בלימודי […]
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשותיקנעם
- השיטה החדשה שתלמד את הילדים שלנו גיאומטריה
מבחני המיצב בישראל מראים כי אחוזי הצלחה של תלמידים בגיאומטריה נעים סביב ה – 40%. שיטה חדשה שזכתה בפרס החדשנות, אוריגאמטריה, קוראת תיגר על הלימודים המיושנים ומוכיחה, שהדרך לשוויון נעוצה ביצירתיות.
אוריגאמטריה – פלטפורמה מקוונת שנוסדה ע"י ד"ר ג'וני אוברמן, המומחית הבינלאומית מירי גולן ופול ג'קסון אמן מאסטר בינלאומי מנסה לפתור שני בעיות מרכזיות בלימודי גיאומטריה בישראל: הראשונה – הפער ההולך והמתרחב בין ההוראה האפקטיבית של גיאומטריה בבתי הספר היסודיים לבין מיומנויות הגיאומטריה שהתלמידים זקוקים להן בתיכון והשנייה – רוב הוראת הגיאומטריה נעשית על ידי שינון מספרי הלימוד. הספרים נחשבים משעממים, מנוסחים מדי ומיושנים מדי ואינם מותאמים לשנת 2022. במסגרת פיילוט של חממת אדטק במכללת אורנים התקיימה התוכנית המקוונת מדי שבוע במשך שנה ב – 650 בתי ספר בישראל בעברית, ערבית ואנגלית. הפיילוט הראה כי האוריגאמטריה היא מעשית, אינטראקטיבית, כיפית, מעצימה ומועילה לילדים עם קשיי למידה. בנוסף, היא מעודדת מודעות מרחבית וחשיבה תלת ממדית ומקנה למידה רציפה והבנת הוראות. במחקר שנעשה ע"י ענת קלמר, מרצה במכללת אורנים, על הפלטפורמה המקוונת, עלה נתון מרתק שהצביע על עלייה בציוני המבחנים בקרב אותם תלמידים מ – 48% ל – 71% לאחר שלמדו אוריגאמטריה (למחקר המלא https://bit.ly/2Sbdp9Q). האוריגאמטריה הוכחה כמנוע יעיל להעלאת מוטיבציה לילדים עם קשיי למידה. היא מעניקה לתלמידים המשתתפים הזדמנויות למידה מתאימות ובכך מבטלת את פער הידע הראשוני בין תלמידים ברמות סוציו-אקונומיות שונות, מגזרים, מגדרים ורמות הישגים שונות. אז איך זה עובד? בכל שיעור מקפלים התלמידים דגם אוריגאמי ובמהלך הקיפול חוקרים את הנושאים בגיאומטריה. השימוש בקיפולי הנייר היא פעילות חווייתית, המסייעת להקניית תובנות בגיאומטריה באופן שבו התלמיד יוצר במו ידיו ומגלה, תוך כדי כך, מושגים בסיסיים בגיאומטריה תוך שיפור מיומנויות מוטוריות. העיסוק באוריגאמי עונה במידה רבה על המטרות של טיפול חשיבה מרחבית תוך שימוש בשפה מתמטית בכלל, ובמושגים גיאומטריים בפרט. במהלך השיעור, התלמידים אינם יודעים מהו הדגם הסופי. הנייר משתנה במהלך הקיפולים והתלמידים מדמיינים ומנחשים מהו הדגם הסופי, דבר המסייע לפיתוח הדמיון. הקיפול והחקר מותאמים ליכולות ולשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים. בחינת הצורות הגיאומטריות המתהוות במהלך הקיפול מאפשרת לקבוצת התלמידים לקיים דיון וחקר המסייע לחיזוק הביטוי והשפה המתמטית של הילדים.
כתיבת תגובה