שישה מבין 50 'המורים של המדינה' הם בוגרי מכללת אורנים. כולם בטוחים שהמכללה היא זו שהביאה אותם להיות מצטיינים בתחומם, כולם רוצים לחזור למכללה, מי כדי לחבק את המרצים ומי כדי להמשיך בלימודים. "אורנים עבורי היא רחם. רחם אוהב, דואג, מבין ומכיל. למדתי באורנים שבע שנים, שבע שנים נהדרות! אורנים עבורי זו פשוט אדמה קדושה." […]
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חדשותקרית טבעון
- המורים של המדינה
שישה מבין 50 'המורים של המדינה' הם בוגרי מכללת אורנים. כולם בטוחים שהמכללה היא זו שהביאה אותם להיות מצטיינים בתחומם, כולם רוצים לחזור למכללה, מי כדי לחבק את המרצים ומי כדי להמשיך בלימודים.
"אורנים עבורי היא רחם. רחם אוהב, דואג, מבין ומכיל. למדתי באורנים שבע שנים, שבע שנים נהדרות! אורנים עבורי זו פשוט אדמה קדושה." כך אומר יובל דרומי, מחנך כיתה ב' בבית הספר פאר המשחק בחדרה, אחד משישה בוגרי מכללת אורנים שהגיעו לרשימת 50 המורים של המדינה, הפרויקט המרגש המתקיים בפעם ה-13 בשיתוף הסתדרות המורים, בנק מסד ידיעות אחרונות וynet.
50 המורים נבחרו מתוך 4000 המלצות שהגיעו מתלמידים, הורים וקולגות. מתוך ה-50 שהגיעו נבחרו 15 מורים שעלו לשלב הבא, ומתוכם יבחרו שישה הפיינאליסטים שיזכו בתחרות. בצוות השופטים ניתן למצוא את מרים פרץ, גבי אשכנזי, פרופ' יולי פורת, יעל ארד, עדינה בר שלום ואחרים.
כל שישה בוגרי אורנים שהגיעו לרשימה מציינים כי המכללה היא זו שגרמה להם להיכנס לרשימה המכובדת של 'המורים של המדינה'.
"כשסיימתי את הלימודים", אומר דרומי, "חזרתי למכללה במטרה אחת – לתת חיבוק גדול לכל אחד ואחד מן המרצים שליוו אותי במהלך הלימודים. היום הבן שלי לומד באורנים, ואין גאה ממני."
לשאלה מה עושה אותך מורה טובה, עונה אלינור זובטוב כץ, בוגרת אורנים, היום מחנכת כיתה ו' בבית הספר שגב בתל אביב: "החוג לחינוך מיוחד באורנים חיזק אצלי את היכולת לראות את כל התלמידים, אבל גם לראות כל תלמיד בפני עצמו. כל תלמיד הוא עולם, לכל תלמיד יש צרכים, חוזקות ואתגרים."
יהלום שלמה, מחנכת כתות א-ב בבית ספר זאב בעפולה, למדה גם היא בחוג לחינוך מיוחד. היום היא מלמדת כתה רגילה. "הכלים שרכשתי במהלך הלימודים הכינו אותי להיות מורה טובה יותר. אני מאוהבת בהוראה בכיתות הנמוכות. זהו מחזור רביעי שלי. אני ערה לרחשים סביבי, לתלונות על השכר הנמוך והיחס למורים, אבל אני פה בשביל להישאר – אני פשוט אוהבת את מה שאני עושה."
האני חטיב, מורה לאזרחות ומורשת דרוזית בתיכון בכסרא סמיע, הגיע לאורנים אחרי 25 שנה בצה"ל. "באורנים הבנתי סופית שבחרתי במקצוע הנכון. במכללה התגבשה אצלי סופית ההבנה שאני נמצא במקום הנכון – כי אין מקצוע חשוב יותר מחינוך."
מתוך 50 המורים, 42 הם מורים ותיקים, ושמונה הם מורים צעירים. רימה כמאל סיימה ללמוד באורנים רק לפני שנתיים והיום היא מורה לחינוך מיוחד בבית הספר עופרים בחיפה. "אורנים נתנה לי את כל הכלים שאני צריכה בעבודה עם הילדים" היא אומרת, "במיוחד הייתה חשובה עבורי ההתנסות בשטח כבר במהלך הלימודים, הפרקטיקה. היום אני מרגישה שליחות עצומה, לא השכר חשוב לי , אלא החיוך שאני רואה על פני הילדים."
מורן מייזל בן שבת, מחנכת כיתות א-ב בבית ספר רבין בכפר תבור, הגיעה לשלב מתקדם יותר בתחרות המורה של המדינה ונכנסה לרשימת ה-15 . "לכל מקום שאני מגיעה" אומרת בן שבת, "אני מתהדרת בעובדה שאני בוגרת אורנים, כי אורנים מבחינתי זה בית. אורנים פשוט עטפה וחיבקה אותי במהלך הלימודים, אני תמיד מצהירה: תדעו לכם שקבלתי באורנים את הטוב ביותר במסע הארוך שלי בדרך להיות אשת חינוך, ואני מאושרת לחזור עכשיו וללמוד שוב באורנים, הפעם בתוכנית אבני רושה להכשרת מנהלים."
כתיבת תגובה