עשרות שנים שמתלבטות ממשלות ישראל על מיקום שדה התעופה הבא של מדינת ישראל. 6 פעמים הוחלף המיקום שנבחר להקמתו ואירועי התקופה האחרונה מראים כי ייתכן ואנחנו נכנסים ליישורת האחרונה במאבק הדרמטי על עתיד העמק. מצד אחד ניצבים אנשי חיל האוויר ורשות התעופה האזרחית שעושים הכל כי עמק יזרעאל יבחר להיות המקום בו יוקם השדה הבינלאומי […]
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה Uncategorised
- הממשלה מחכה והכנסת דוהרת לשדה תעופה בנבטים

עשרות שנים שמתלבטות ממשלות ישראל על מיקום שדה התעופה הבא של מדינת ישראל. 6 פעמים הוחלף המיקום שנבחר להקמתו ואירועי התקופה האחרונה מראים כי ייתכן ואנחנו נכנסים ליישורת האחרונה במאבק הדרמטי על עתיד העמק.
מצד אחד ניצבים אנשי חיל האוויר ורשות התעופה האזרחית שעושים הכל כי עמק יזרעאל יבחר להיות המקום בו יוקם השדה הבינלאומי שיסייע בהפחתת העומס בנתב"ג שנמצא על סף הקיבולת שלו. מצד שני התייצבו בשבועות האחרונים שורה ארוכה של חברי כנסת כדי לקדם הצעת חוק שתבטיח כי שדה התעופה יוקם בנבטים שבנגב.
זהו לא עוד שלב במאבק אלא תולדה של אוזלת יד מתמשכת מצד שרי הממשלה האמונים בנושא. במקום שאלו יכריעו בשאלה הדרמטית לוקחת הכנסת את מקומה ועושה עבורם את העבודה המלוכלכת.
מי שהזדמן לישיבת ועדת הכלכלה לפני כשבוע היה נדהם ממראה נדיר במחוזות משכן הכנסת. בצד אחד של השולחן ישבו פקידי מנהל התכנון ומערכת הביטחון ומצד שני סוללה ארוכה של חברי וחברות כנסת המייצגים את כלל סיעות הבית.
כך קרה, שאלמוג כהן מעוצמה יהודית, רם בן ברק מיש עתיד, שלום דנינו מהליכוד, קטי שיטרית מהליכוד, נעמה לזימי מהעבודה, מטי הרכבי ויסמין סאקס פרידמן מיש עתיד וצידם חברי כנסת מיהדות התורה וכחול לבן. אחידי דעים, מתואמים במסרים, נחושים לפעול יחד כדי לקדם את הקמתו של השדה בנגב.
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטון מהליכוד סיכם את הדיון בנחרצות. תוך זמן קצר בכוונתו להביא את הצעות החוק לכדי קריאה ראשונה ולאחר מכן לשניה ושלישית ועד סוף השנה יושלם תכנון מפורט לשדה תעופה בנבטים. לדבי יו"ר הוועדה, קידום הצעות החוק הוא על דעתו של ראש הממשלה ומבטא את הרצון לייצר מנוע צמיחה משמעותי בנגב המשווע לסיוע לאחר מלחמת חרבות ברזל.
התמיכה האדירה של הכנסת במאבק הציבורי אותו מנהלים תושבי ותושבות העמק, בהובלת ראשי המועצות של עמק יזרעאל, טבעון, מגידו, רמת ישי, מגדל העמק, יקנעם עלית ורבים נוספים, לא הכניסה אותם לאופוריה לגבי עתיד המאבק.
לדברי בכירים במטה המאבק, מדובר בצעד חשוב אך הם מסופקים אם הוא יבשיל לכדי הצעת חוק שתיושם במהרה. האיום על העמק גדול מתמיד מאחר וצוותי התכנון פועלים באופן חד צדדי לקדם את שדה התעופה ברמת דוד וזאת בניגוד להחלטות הממשלה שקבעו כי יש לקדם את חלופת נבטים במקביל ובאופן שוויוני. חיל האוויר ממשיך להוביל מאחורי הקלעים את הדרישה לשדה תעופה בצפון ומי שיידרש בסופו של דבר להכרעה בנושא היא ממשלת ישראל שחייבת לקבל הכרעה "בן גוריונית" על העדפת הנגב שמתאים להקמת השדה יותר מכל חלופה אחרת שנמצאת על שולחן הדיונים.
תמיכה חד משמעית התקבלה שוב השבוע גם מצד שרת התחבורה מירי רגב שבאירוע חנוכת מחלף בעפולה חזרה על התחייבותה להקמת שדה התעופה בנבטים. לדברי השרה, חיל האוויר עושה שיקולי נוחות בזמן שהממשלה חייבת לקבל החלטה ברמה הלאומית שלא רק מגינה על המרחב החקלאי בצפון אלא גם מביאה בשורה לתושבי הנגב הדורשים את הקמת השדה בנבטים. השרה אמרה כי את בעיות חיל האוויר ניתן לפתור בהשקעות זניחות ביחס לתועלות העצומות של הקמת שדה תעופה בנגב. השרה הוסיפה כי בכוונתה לקיים על כך שיח עם שר הביטחון וראש הממשלה בהקדם האפשרי.
כתיבת תגובה