האקדמית גורדון לחינוך, אשר נוסדה בשנת 1947, מובילה זה עשרות שנים בתחום החדשנות הטכנולוגית. דורות של מורים וגננות הוכשרו להוראה המעודדת למידה עם סקרנות וברק בעיניים והיום הם משמשים שגרירים של חדשנות במוסדות חינוך בכל רחבי הארץ.
- מרכז העניינים – חדשות טבעון והסביבה חינוך
- האקדמית גורדון לחינוך, פורצת הדרך בתחום החדשנות הטכנולוגית בהוראה, ערוכה לשנת לימודים "קורונאית"
עוד טרם תקופת הקורונה, כל סטודנט לתואר ראשון קיבל אייפד ככלי עבודה בעזרתו יישם את הנלמד בקורסים משלבי טכנולוגיה ובכלל לאורך לימודיו.
ברחבי המכללה הוקמו מרחבי למידה ייחודיים, מבוססי עקרונות של למידה פעילה, מאובזרים במגוון טכנולוגיות, שמעניקים לסטודנטים סביבת לימודים חדישה ומעוררת השראה. תוך כדי פעילות לימודית הסטודנטים פעילים, מתכננים, חוקרים, לומדים ומלמדים. יש להם גם אפשרות לצאת וללמוד מחוץ לכותלי הכיתה, דבר אשר סוחף אותם למקומות רחוקים, תוך עירוב כל החושים.
כיתות העתיד מאפשרות הוראה ברוח המאה ה־21, בהן הלומד פעיל תוך הפעלת מירב החושים להבנת הנלמד בצורה טובה יותר. מרחבי למידה חדשניים, בנויים על פי האני מאמין של גורדון ומאפשרים למידה גמישה, בה הלומד מעורב ויוצר.
בין מרחבי הלמידה החדשניים: כיתת העתיד, מסדרון חדשנות ומרחב למידה אופפת (אימרסיבית) בו לומדים עם כלל החושים. קיים גם חדר בריחה 'מורה נבוכים' ולאחרונה אף הושלמה הקמת קומה שלמה, שכולה חדשנות טכנו־פדגוגית. חברי הסגל של המכללה פעילים במספר רב של פרויקטים בינלאומיים, מארחים אנשי חינוך מהעולם, ומעניקים להם ייעוץ לחדשנות טכנו־פדגוגית. המומחיות של האקדמית גורדון היא ביכולת לחולל שינוי במוסדות חינוך בדגש על שילוב טכנולוגיות, לזקק את הייחודיות של המוסד החינוכי ולמתוח את קצה גבול היכולת של הצוותים החינוכיים תוך ליווי סגלי ההוראה.
עם פרוץ מגפת הקורונה, עברה המכללה למתכונת מלאה של למידה מרחוק. עבור הסטודנטים של המכללה דובר במהלך מוצלח שכן היו ברשותם כל הכלים והידע הדרושים לצד תמיכה טכנית וליווי אישי.
בשנת הלימודים הקרובה, הסטודנטים ימשיכו ליהנות מלמידה מותאמת למאה ה-21 ולעידן הקורונה בפרט. אם טרם המגיפה הפיקה המכללה 150 קורסים מקוונים, הרי שמספרם גדל באופן משמעותי. הוקם אולפן משוכלל. כמו כן, בימים אלה אנו מכשירים את בתי הספר והסגל האקדמי להוראה מקוונת בה הלומד פעיל, סקרן ונלהב ללמוד בעזרת שלל כלים דיגיטליים ביניהם Nearpod פלטפורמה להוראה אינטראקטיבית המאפשרת למידה אקטיבית ודינמית, כלים של חברת Merge המאפשרת חוויית למידה באמצעות מציאות רבודה, ושל חברת Smartgirlz המקדמת לימוד תכנות וקידוד בשילוב סיפורים ובובות שרוכבות על סאגווי.
לימור הררי, ראש המרכז לחדשנות בהוראה במכללה, הינה בעלת תואר שני בפיתוח מערכות חינוך בהתמחות בנושא טכנולוגיה ותואר כבוד מחברת Apple, מאמינה שטכנולוגיה חייבת להיות חלק אינטגרלי בלתי אמצעי בתהליך הלמידה, הן בגנים והן בבתי הספר. "שילוב טכנולוגיות בעולם ההוראה הינו תחום שצובר תאוצה וכל הזמן מתפתח ומתחדש. כבר מספר שנים שהאקדמית גורדון נושאת בגאון את דגל ההובלה הטכנולוגית בהוראה וחינוך. הטכנולוגיה יכולה לאפשר למידה, ביטוי ויצירה בקרב הילדים והנערים. אנו חושפים ומכשירים סטודנטים, מנהלים ומורים, ליישם פדגוגיה חדשנית בהוראה ולשלב מגוון רחב מאוד של טכנולוגיות למידה חדישות ביותר, במטרה שיוכלו לאמץ שיטות הוראה ולמידה אלו בבתי הספר כחלק בלתי נפרד מהעשייה החינוכית", מסבירה הררי.
"הסטודנטים בוחנים כל העת את הערך המוסף של הטכנולוגיה, מבינים מתי משתמשים בה וכיצד, ומבינים שהמטרה היא, שהטכנולוגיה תקדם את מטרות ההוראה ולא להפך. מערכת החינוך כמהה למורים טובים, מנהיגי חינוך, שיודעים לשלב טכנולוגיה. יש הרבה סטודנטים שסיימו ללמוד אצלנו, נחטפו אל תוך מערכת החינוך, והפכו מיד למדריכים ולרכזי טכנולוגיה. מורה הוא המקצוע החשוב ביותר שיש, זו זכות לגעת בלבבות תלמידים וללוות אותם בתהליכי ההתפתחות האישיים, חשוב להגיע ללמידה עם סקרנות וברק בעיניים אנחנו נעניק את הכלים הטכנו־פדגוגיים וההכוונה הנכונה".
כתיבת תגובה