בטקס מרשים הוענק ליקנעם  פרס החינוך המחוזי לשנת תש"פ

מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך: "מקבלי הפרס מהווים מודל להשראה, לעשייה חינוכית פורצת דרך חדשנית ומרשימה הרואה במצוינות דרך חיים".

רה"ע, סימון אלפסי: מערכת חינוך מובילה, עדכנית ופורצת דרך היא הדבר החשוב ביותר בכל יישוב

מערכת החינוך ביקנעם ממשיכה להוביל ולהצטיין, ולאחר תקופת הקורונה הוענק לעיר בטקס מרכזי שהתקיים בעיר עכו במעמד מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, ראשי יישובים, מנהלי אגפי חינוך, מפקחים ומתכללים, אנשי ונשות חינוך פרס החינוך המחוזי לשנת תש"פ.

מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון אמרה שמקבלי הפרס המחוזי מהווים מודל להשראה, לעשייה חינוכית פורצת דרך, חדשנית ומרשימה הרואה במצוינות דרך חיים, והוסיפה שהרשויות הזוכות הובילו תהליכים פדגוגיים משמעותיים, שמו את מערכת החינוך בקדמת הבמה, השקיעו משאבים אין קץ בפיתוח העיר ובשיפור איכות החיים שלה.

ראש העיר, סימון אלפסי בירך בשם ראשי הערים ואמר שליישוב מצליח פרמטרים רבים, והחשוב ביותר הוא קיומה של מערכת חינוך מובילה, עדכנית ופורצת דרך. אלפסי אמר שבכל יישוב החינוך חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות, וקרא לכולם להשקיע בחינוך, כי מערכת חינוך היא העוגן של היישוב ושל מדינת ישראל שעה שהיא זו שמעצבת את החברה ודורות העתיד.

במהלך הטקס הוענק פרס החינוך המחוזי לראש העיר, סימון אלפסי, מנהלת אגף החינוך ד"ר סימה ניסלבאום והמתכללת היישובית אפרת בן צור. נימוקי הבחירה להענקת הפרס ליקנעם היו: "מערכת החינוך בעיר מפעילה מערך נרחב ומתן מענה במוסדות החינוך בעיר ובמגוון רחב של פעילויות קהילתיות, ערכיות בדגש על פיתוח מצוינות, ערכים ותרומה לקהילה. עיקרון הרצף החינוכי עומד בבסיס העבודה החינוכית בעיר והוא בא לידי ביטוי במגוון תכניות למסגרות במטרה ליצור שפה אחידה בנושאים המהווים יעד עירוני בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. בעיר פועלות תכניות עירוניות לטיפוח מצוינות כמו "עיר כבית ספר " בה נכסי העיר ומשאביה עומדים לרשות הלומדים במטרה להכשיר את תהליכי הלמידה ולייצר מנגנונים של התמודדות עם מציאות מורכבת ומשתנה. שותפות הורים הינה אחד העקרונות העבודה החינוכית ביקנעם. הרשות השכילה לייצר תשתית ארגונית המאפשרת להורים להיות מעורבים ולהשפיע תוך טיפוח תרבות של שקיפות ושותפות".

כדי לקבל את  הפרס נבחנה יקנעם בשני קריטריונים מרכזיים. הראשון התייחס לאשכול ערכים ואקלים חינוכי, ובמסגרתו נבחנה הרשות על פיתוח יוזמות ותכניות רשותיות לקידום מעורבות חברתית ואזרחית, טיפוח אקלים מיטיבי לחיזוק החוסן והצמיחה האישית ולקידום סובלנות, הכלה, השתלבות, ומניעת נשירה, קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי בין מגוון מסגרות חינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות, טיפוח מעורבות הורים, קהילה ושותפויות לקידום מערכת החינוך, ועוד. הקריטריון השני התייחס לאשכול למידה והישגים, ובמסגרתו נבחנה הרשות על קידום למידה, הוראה ודרכי הערכה המותאמות למאה ה-21 ומובילות להישגים לימודיים, ומימוש עצמי למצוינות. כמו כן נבחנה הרשות על חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי לקידום ההוראה, ביצוע יוזמות רשותיות לקידום החינוך המדעי, הטכנולוגי והמקצועי, קידום חינוך איכותי במערכת החינוך הקדם יסודי ועוד.

ראש העיר, מר סימון אלפסי:

"כבוד גדול עבורנו לקבל שוב את פרס החינוך המחוזי. הפרס הוא פועל יוצא של התמדה, השקעות ועבודה קשה ששמה את החינוך בעיר ואת כל באי המערכת במרכז. אנו משקיעים משאבים רבים, מקדמים תכניות ופרויקטים ייחודיים והתוצאות בהתאם. אני מברך את מנהלות בתי הספר, את כל הצוותים החינוכיים בעיר, את מנהלת אגף החינוך ואת כל השותפות והשותפים הרבים לעשייה החינוכית היישובית. בזכותם אנו עיר חינוך מובילה.  נמשיך להציב את החינוך בראש סדר העדיפויות, ולהשקיע את מרב המשאבים בחינוך ילדינו".

מנהלת אגף החינוך, ד"ר סימה ניסלבאום:

"לעמוד על הבמה כאשר עמוק בלב נמצאים ילדים מאושרים, תלמידים ערכיים, צוותים חדורי מוטיבציה, ולקבל את הפרס בשמם זו התרגשות גדולה! כאשר ההגדרה היא חינוך איכותי פורץ דרך , זו התרגשות ענקית!".