טיפול רפואי בלי לצאת מהבית

נוכח החשש והסיכון של מטופלים להגיע למרפאות פיתחה כללית מגוון פתרונות לקבל ייעוץ רפואי מבלי לצאת מהבית.

השירות כולל אופשרות לתאם מפגש טלפוני או בוידאוצ'ט עם הרופא המטפל וגורמי טיפול נוספים בחלון זמן ייעודי אותו ניתן לזמן מראש.

ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית  של כללית במחוז:  

"במצבים רפואיים רבים, גם אם לא כולם, יכול הרופא בשיחה עם המטופל ועיון בתיק הרפואי ובתוצאות בדיקות, לערוך מעקב אחר מצבו, להדריך אותו ולהתאים לו המשך טיפול או לקבל ייועץ מרחוק על ידי מומחה עבור המטופל. אכן, המטופלים מדווחים על שביעות רצון גבוהה משירות זה והם יותר רגועים כי הם ממשיכים להיות בליווי רפואי ובקשר הדוק עם הרופא". 

בנוסף, נמנע הצורך להגיע פיזית למרפאה היועצת תודות לייעוץ וירטואלי הניתן לרופא המטפל על ידי בכירי היועצים של כללית במגוון תחומים בהם בדרך כלל אין צורך בפגישה פנים אל פנים  בין המטופל ליועץ, כמו אנדוקינולוגיה, המטולוגיה, כבד ועוד.  בדרך זו נחסכת מהמטופל הטירחה בתיאום תור והגעה פיזית ליועץ והשירות הינו ללא כל תשלום, אך היתרון  העיקרי בכך שרופא המשפחה מתווך טוב יותר ליועץ את המידע הרפואי על המטופל ואף מבין היטב את ההנחיות של היועץ. בנוסף, השירות תורם לקיצור משך ההמתנה לקבלת חוות דעת היועץ. אם בתום הייעוץ מחליטים המטפל והיועץ שנדרש ביקור, הוא מגיע לאחר שבוצעו כל הבירורים המקדימים, מה שתורם לאיכות האבחון והטיפול.

בשעות הערב ובסופי השבוע ניתן גם לקבל בחינם ייעוץ רפואי מרחוק על ידי מומחי כללית ברפואת משפחה ילדים ועור. היתרון הוא שהרופא רואה את התיק הרפואי ויודע מה מחלות הרקע, הרגישויות והטיפול התרופתי ומשגר סיכום לרופא המטפל להמשך טיפול ומעקב. כשנדרש טיפול תרופתי, משוגר במחשב מרשם לבית המרקחת ובעת הצורך הפניה לחדר המיון. יתר על כן,  מי שרכש מכשיר טייטו הבלעדי למבוטחי כללית, יכול לבצע בדיקה עצמית בבית ולשלוח את התוצאות והצילום של הלוע, האוזן, תרשים הא.ק.ג. ועוד ליועץ האון ליין ואז האבחנה מדוייקת בהרבה.